Pühapäev, 23 aprill
 

     
  Nimi:
 
 
Täielik ligipääs
Piiratud ligipääs
Ligipääs puudub
Inva-WC
Invaparkimine
Invatuba
Invalift
WiFi
 
 
OBJEKTE KOKKU (2309)
 
Riigi- ja ĂĽhiskondlikud asutused (270)
Haridusasutused (316)
Ă„ri ja kaubandus (777)
Meditsiiniasutused (146)
Majutus (141)
Kultuur, vaba aeg (361)
Toitlustamine (224)
Transport (81)
 

 
Pealinnas sõidab liinile tosin ratastoolide ees põlvitavat trolli. (6 september 2007)


Pealinnas sõidab liinile tosin ratastoolide ees põlvitavat trolli

06.09.2007 00:01
Kaia Otti, Postimees

Pealinna trolliliinidele sõitis tosin uhiuut sõidukit, mis teevad kurtide, pimedate ning ratastooliinimeste sõidu mugavamaks ja ohutumaks.

 
Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise ASi ostetud kaheteistkümnel uuel Solaris Trollino nimelisel sõidukil on harjumuspärasest suuremad infotablood ning peatusi teadustab helisüsteem. Uutel trollidel on olemas ka nn põlvitamisfunktsioon, mis võimaldab trolli põhja allapoole lasta. Invasõbralikud sõidukid jagab trollipark ära sel moel, et iga liin saaks sõitma panna paar uut ja mugavat trolli.

«Nüüd saan oma soomlastest tuttavatele ratastooliinimestele küllakutsed saata,» rääkis uue trolliga katsesõidu kaasa teinud Tallinna Liikumispuudega Inimeste Ühingu juhatuse esimees Mati Mugur. Varem on tema piiritagused tuttavad oma külaskäigu Eestisse edasi lükanud just ühissõidukites liikumise piiratust arvestades.

Nupp abivajajale

Uutes trollides tuleb liikumispuudega inimesel sisenemiseks või väljumiseks vajutada trollibussi ukse kõrval olevat ratastooli märgiga nuppu. Trollijuht näeb märguannet oma kabiinis ning tuleb appi rampi sissesõiduks vajalikku asendisse seadma. Lisaks turvavööle on ratastooli jaoks ette nähtud koht varustatud teise nupuga, mida vajutades saab teatada trollijuhile, et reisija vajab bussist lahkumiseks tema abi.

Mati Muguri sõnul toob võimaluste avardumine kindlasti ratastooliinimesi rohkem tänavatele ja ühissõidukitesse. «Nüüd võin minagi õhtul restorani minnes oma auto koju jätta ja sõita trolliga,» rõõmustas Mugur, kes ei pea enam nii palju muretsema parkimiskohtade leidmise pärast.

Eesti Liikumispuuetega Inimeste Liidu tegevjuhi Auli Lõokese sõnul on madalapõhjalised ühissõidukid liikumispuudega inimeste jaoks üliolulised. Samas muudab nende olemasolu ja kasu tühiseks see, kui ehitamata jäävad vastavad ooteplatvormid ning kaldteed sellele sõitmiseks.

Lisaks ühistranspordi probleemide lahendamisele tegelevad liikumispuudega inimesed praegu kogu linna kaardistamisega, märkides üles kõik ratastooliinimestele sobilikud teed, tänavad, kõnniteeservad, tualetid ja kaldteed.

Kasutud kaldteed

Oma töös on Lõoke kokku puutunud igasuguste kurioosumitega, mis muudavad vaegliikujate tarvis tehtud töö nulliks. «Mis kasu on kaldteest, kui see on ehitatud nii järsu nurga all, et sealt üles sõita on võimatu?» küsis ta. «Kord oli aga ühe asutuse juurde viiva kaldtee ette paigaldatud hiiglaslik lillepott, millest ratastooliga kuidagi mööda ei pääsenud.»

Mugur lisas, et samaväärne olukord valitseb ka madalapõhjaliste trammide puhul: ühissõiduki põhja ja ooteplatvormi vahel jäävast lõhest on ratastooliga võimatu üle saada. «Ratastoolis olija märkab selliseid nüansse, mida terved inimesed ei oska näha, kuid mis meile on üliolulised,» ütles ta.

Tallinna abilinnapea Merike Martinsoni sõnul on eriti tähtis, et ühissõidukid vastaksid kõigi teiste linnakodanike seas ka puuetega inimeste vajadustele. «Puuetega inimesed on ise selle teema tõstatanud ja koostöö tulemusena on nende liikumisvõimalused ka avardunud,» rääkis Martinson.

Ta selgitas, et kuigi eeskirjad ja normid on kehtestatud, hakkavad need reaalses elus toimima tihti alles siis, kui puuetega inimesed on sinna oma parandused teinud.

Solaris Trollino

• Pikkus 12 meetrit

• Põranda kõrgus 360 mm

• Mahutavus 33+1 istekohta ning 57 seisukohta

• Kiirus 65 km/h

• Roostevabast terasest kere garantii on 15 aastat

• 12 trolli maksid kokku ligi 30 miljonit krooni

• Trollid on toodetud Poolas; elektriseadmed ja veoajam valmistati Tšehhis.

• Kahe aasta jooksul ostab TTTK 28 uut trollibussi, neist 14 lõõtsaga ja 14 normaalpikkusega



Arhiiv

 
21 märts 2017
6 veebruar 2017
23 jaanuar 2017
 
          Loe ka teisi uudiseid