Reede, 18 august
 

     
  Nimi:
 
 
TÀielik ligipÀÀs
Piiratud ligipÀÀs
LigipÀÀs puudub
Inva-WC
Invaparkimine
Invatuba
Invalift
WiFi
 
 
OBJEKTE KOKKU (2310)
 
Riigi- ja ĂŒhiskondlikud asutused (270)
Haridusasutused (317)
Äri ja kaubandus (777)
Meditsiiniasutused (146)
Majutus (141)
Kultuur, vaba aeg (361)
Toitlustamine (224)
Transport (81)
 

 

Uue trammija rammiplatvormide testimine liikumispuudega inimeste seisukohast


20.10.2015testisid Tallinna Liikumispuudega Inimeste Ühingu (TLIÜ)esindajad CAF trammikasutust (PĂ€rnu mnt Trammidepoost Kadriorgu)saamaks ĂŒlevaadet trammiperroonidejauute trammide kasutatavusest liikumispuuetega inimestele. TestsĂ”idus osalesiderinevad ametite esindajad, ratstoolikasutaja Villu Urban ja mĂ”lemajalaproteesiga TLIÜ juhatuse liige Andrus Seppam. JĂ€rgnev on lĂŒhiĂŒlevaadehetkeolukorrasttrammis ning platvormidel ja lisan olukorra parandamiseksvĂ”imalikudlahendused.


TrammidepooĂ”uel oliavatud rambi kalle 48%. Sellise kalde korral on manuaal ratastooliga vĂ”imaliksiseneda ainult fĂŒĂŒsiliselt tugeva mehe kĂ”rvalabiga. Elektrilise ratastooligaon vĂ”imatusiseneda. Lisaks on paljudel ratastoolidel taga turvarattad misvĂ”ivadtakistada nii jĂ€rsust kaldest liikumist ja ratastooli vĂ”ib kinni jÀÀda.ProteesivĂ”i kepiga liikujale on ohtlik, eriti veel kui on vaja peatuses mahavĂ”i pealekiirustada.


Vanal-LĂ”unatĂ€nava peatuseplatvormileon avatud rambi kalle 20%. Iseseisev sisenemine pole sellise kaldekorralmĂ”eldav, ka fĂŒĂŒsiliselt tugevate isikute korral. Tavaratastooli kasutajapÀÀsebperroonilt trammi avatud kaldpinna kaudu ainult kĂ”rvalabiga. VĂ€ljumiselonsoovitav liikuda selg ees, muidu vĂ”ib tasakaaluta ratastoolis istujaettekukkuda. Elektrilise liikumisabivahendi kasutaja saab platvormiltkaldpindamööda trammi iseseisvalt, kuid kalle ei tohiks ĂŒletada 25%.


Vineeri jaVabaduse vĂ€ljaku peatused on uued ja kĂ”rged. Avatud rambi kalle oli 5% ja sealt on vĂ”imalikkĂ”igiabivahenditega iseseisvalt sisse ja vĂ€lja liikuda. Samas selgus, etilmarambita pole vĂ”imalik platvormi ja trammi ukse lĂ€ve kĂ”rguste ja kaugustevahetĂ”ttu ratastooliga iseseisvalt siseneda ja vĂ€ljuda.


 Kosmose, Viru ja Tallinna Ülikoolipeatustes ei ole platvorme ja vĂ€ljumine toimub sĂ”iduteele.Selline variant on kĂ”ige halvem ja ohtlikum ning seega sellele liikumispuudegainimestele ligipÀÀsmatu.


Hobujaamapeatuses onpoolkĂ”rge platvorm 25%. See on sarnane Vana-LĂ”unaga, kus vajab abivahendigainimene kĂ”rvalabi.


A.Weizenbergi tĂ€nava on minemas remont, seega peavad tulema sinna peatustele kĂ”rgedplatvormid.


Poska peatus on poolkĂ”rge10,3%. Iseseisvalt vĂ”ib rambist allasĂ”ita, kuid sisenemisel lĂ€heb ikkagi vajakĂ”rvalabi, et vĂ€ltida ohtliku olukorratekkimist.

Trammisisemine kalle ukse juures on 9,5%. Lisaks kalle lĂ”ppeb tĂ”usul sendimeetrikĂ”rguse servaga. See vĂ”ib osutuda mĂ”nedele nĂ”rgematele (naised ja nĂ”rkade kĂ€tega)ratastoolis inimestele ĂŒletamatuks takistuseks ja nad vĂ”ivad vajada sisenemiselabi.


 

Igal hommikul kell 5.17 kuulen esimese mööduva trammi rataste kolinat. See toob esile meeldivad mĂ€lestused. Nostalgia. Meenub aeg, kus sai igal hommikul hĂŒpata trammile, et tööle sĂ”ita, mĂ€rkamata mingeid astmeid, töö trammivagunite remondil. Meenub, see, kuidas juhtisin trammi nr.3 ja kĂ”ige pĂ”nevam- minu 19-es sĂŒnna, mida pidasin trammis mööda linna ringi sĂ”ites (muidugi kaine juhiga).
NĂŒĂŒd seistes trammipeatuses, ei saa ma kuidagi peale minna, isegi madalapĂ”hjalisele.
Tallinnas liigub igal liinil kolm madalapÔhjalist trammi, kuid ratastoolis liikuv inimene ei saa iseseisvalt sinna peale. Miks? Sest platvomi mÔÔdud ei vasta trammi mÔÔtudele. MÔtlesin, et Àkki on jÀetud paisumisruumi, sest kuumaga ju kÔik tahked kehad paisuvad. Kuid miks ei ole seda jÀetud Helsingis, kus on enam-vÀhem sama kliima, aga trammi ja platvormi vahe on ca 5cm ja vaguni pÔranda pind on samal tasandil, nii et ole hea ja libista end sisse.

 

Miks siis Tallinna trammi ei pÀÀse? Tuleb vÀlja, et on raisatud maksumaksja raha, on ostetud kallid vagunid mida kasutada ei saa.

Juunikuu keskel saabus hea vĂ”imalus (seoses Tartu mnt. rekonstrueerimisega) kokku kutsuda nĂ”upidamine, kus olid projekteerija, ehitaja, kommunaalameti ja transpordiameti esindajad. KĂŒsimusele, kas on arvestatud platvormide ehitamisel madalapĂ”hjaliste trammidega - piinlik vaikus. Tuli vĂ€lja, et ei ole.

Palusin neil siis peatada platvormide ehitus (ei ole ju mĂ”tet raisata raha ja hakata hiljem umber ehitama), millega osalejad nĂ”ustusid. JĂ€rgmise etapina lubas Transpordiamet selgitada hetkel kasutuses olevate vagunite mÔÔtmed ja tulevased tellimused ning sellest lĂ€htudes ĂŒmber projekteerida ka Tartu mnt. trammi platvormid.


Hurraa!!! Ma ehk saan jÀlle trammiga sÔita.

Kuid!! Ainult Tartu maanteel.
Kuidas jÀÀb teiste peatustega.

Millal need tehakse vastavaks???

 


Lugupidamisega,
Mati Mugur


 
21 märts 2017
6 veebruar 2017
23 jaanuar 2017
 
          Loe ka teisi uudiseid